Vill du fråga något, eller träffa mig?
Då kan du mejla eller ringa.
jonas@jonasb.se | 0707 92 48 66
Kungälvsbostäder
Arbetade med Kungälvsbostäder under 4 år. Varumärkesarbete, ny visuell identitet, uppdaterad websida, arbete med att digitalisera kundtjänst – Mina sidor – och göra den mer användarvänlig.
Lärdomar, utmaningar och lösningar
Efter kritik från hyresgästerna ville de öppna för dialog och bli ett “vänligare” företag. De behövde förändra sin identitet både internt och externt. Den digitala utvecklingen har lett till att hyresgästerna har andra behov av service och tillgänglighet. Mina sidor behövde utvecklas.
Jag skapade en ny logotyp och ett färgglatt och lekfullt manér. Dialog och tillgänglighet stod i centrum, därav pratbubblorna. Ett mjukt och vänligt dekorativt typsnitt kompletterar det mer tydliga bröd och rubriktypsnittet.
Webbsidan gjordes om med fokus på användarnas behov. Mina sidor och information om reparationer kring fastigheterna var viktigt. Vi lyfte också fram hyresgästerna med reportage från aktiviteter och händelser.
Mina sidor utvecklades och förenklades. Hyresgästerna ville använda dem mer och ville ha fler funktioner. En kampanj om de nya möjligheterna skapades.