Vill du fråga något, eller träffa mig?
Då kan du mejla eller ringa.

jonas@jonasb.se      |     0707 92 48 66

Tillbaka till startsidan

, ,

DFS

DFS ville behålla sin logotyp men få en helt ny visuell identitet. De vill positionera sig som en av de största och bästa skeppshandlaren på marknaden som servar med både produkter och heltäckande partnerskap.

Lärdomar, utmaningar och lösningar

Företaget har växt och de känner själva att den visuella identiteten inte stämmer med deras ambitioner. De vill dock behålla sin logotyp. De har delat upp sin verksamhet i tre affärsområden, dessa ska vara enkla att särskilja från varanda men också ge en snabb överblick av deras erbjudande.

En länk symboliserar deras verksamhet, de förser skepp med allt från bränsle och olja till skyddskläder och tallrikar att äta på. De har produkterna men också kringtjänsterna, som transporter och lager.

Färger används för att särskilja affärsområdena och för att förmedla deras kärnvärden: Glädje, pålitlighet och service passion.

Det är en speciell och hård miljö ute till sjöss. Genom bildmanéret ska kunderna känna igen sig. Bilderna ska också visa det som sker på land, service och transporter.

Färger som signalerar mod, glädje och självförtroende. De tre affärsområderna får var sin färg.

Webbdesign som tydligt berättar om deras affärsområden.