Vill du fråga något, eller träffa mig?
Då kan du mejla eller ringa.

jonas@jonasb.se      |     0707 92 48 66

Tillbaka till startsidan

, , , ,

Svenska Livräddningssällskapet

Ny struktur och design av webbsida, jubileumskampanj och digital marknadsföring på sociala medier.

Lärdomar, utmaningar och lösningar

Svenska Livräddningssällskapet har funnits i 180 år och har massor av kurser i simning och livräddning, men den allmänna kännedomen om varumärket är låg. De hade också en webbsida, och en verksamhet, utan tydlig struktur kring deras tjänster och information.

Jag har hjälpt dem med en digital kampanj kring deras jubileum. Kampanjen syftar till att öka kännedomen om varumärket och deras stora utbud, och få in fler på deras hemsida.

Hemsidan gjorde jag också om och fokus låg på att hitta en struktur för att göra deras utbud överskådligt. De erbjuder inte bara simskolor och utbildningar, de är också en kunskapsförmedlare inom vattensäkerhet och deras vision är noll drunkningar.

Webbdesign och jubileumskampanj.

Social media posts för att öka kännedomen för varumärket samt utbilda allmänheten i vattensäkerhet.

Från en svårnavigerad webb till en tydlig struktur med fokus på deras utbildningar och sprida kunskap om vattensäkerhet.